HTML

Hasznos dolgok

Főleg olyan dolgokról szeretnék irni, amik saját tapasztalataimon alapulnak. Lesznek itt a tervek szerint tesztek, receptek, stb

Friss topikok

Linkblog

Vye S18 magyar hős a netbookok között

2008.12.16. 03:57 HasznosMano

Hello,

A Vye S18-at talán nem kell bemutatni, de ha mégis akkor csak röviden annyit , hogy 7" képátlójú kis "notebook"-ról van szó, 80GB hátértárral és irodai szoftverek futtatására alkalmas processzorral. Pontos Mhz Ghz háboróba nem mennék beel mert szerintem nem ez számít. Idestova kb 1 éve használom és a tapasztalatokat szertném megosztani veletek. Bővebb információ a gyártó weboldalán.

Nekem a gépen Windows Xp fut, hogy ezt hogy lehet rávarázsolni arról is szeretnék majd írni, feltéve, hogy lesz rá igény, mert nem bonyolult, de nem az a tipikus beteszem a CD-t feltelepül a Windows, tekintettel arra, hogy a gépben nincs optikai meghajtó.

Az XP-n kivül Office van feltelepítve (Excel, Word, Outlook) képnézegető, és ennyi. Ezeket kifogástalanul kiszolgálja a gép.

A video már egy nehezebb eset, erre nem nagyon használtam, de amikor használtam, akkor sem mondhatnám, hogy egyenletes volt a teljesítmény. Némely videót gyönyörűen lejátszott, némelyiket meg szinte kockánként. Azt hogy az akadást mi okozza nem tudom ebbe nem mentem bele, mert alapvetően munkára van használva.

És akkor jöjjön, hogy miért is nagyon nagy találmány ez a kis kütyü. Manapság zsugorodó világban élünk mindent le kell kicsinyiteni mert az úgy jó, igaz hogy ez néha a használhatóság rovására megy. A mai tendencia lehetőleg minnél több funkciót bezsufolni minél kisebb helyre, és ez bizony néha visszaüt. Nos a Vye esetében azt kell mondjam ez nincs így, a billentyűzet még nekem is , pedig nincs kisasszony kezem kényelmes és kezelhető, a képernyőre is ráfér mind a böngésző mind a levelezés, és kényelmesen olvasható. Munkámból kifolyólag elég gyakran kell gépközelben lenni, és bizony ez még egy notebook esetében is azt jelenti, hogy lakáson belül, mert bár a mobilkorszakot éljük egy notebook meg a 14"-es képernyőméretnél. A Vye ennek a felével rendelkezik és már meg is érkeztünk az egyik legjobb tulajdonságához nevezetesen, hogy nem kell egy hagyományos értelemeben vett notebook táskát magunkal cipelni, akár az asszony táskájában is elfér (egy női táskába amúgy is minden elfér) és már mehetünk is. Mivel teljes értékű Windowst (vagy linuxot vagy bármit) lehet rá felpakolni ezért a mobilinetrnet is elérhető bárhol és igy már tényleg mobilok lehetünk.

itt most egy nagyon jó kis zárszót kellene írnom, hogy a gyártó mennyire jól eltalált konstrukciót alkotott és hogy mindenkinek ajánlom mert ennél jobb nincs is. Én ezt nem teszem, de annyi biztos, hogyha valakinek irodai alkalmazáshoz kell egy valóban mobil készülék és tárgyalásokon mondjuk nem akar a pda-ja 2,8-3,5 feles képernyőjén ceruzával bökdösve jegyzetelni, annak tökéletes társa lehet a vye s18.

 

2 komment

Címkék: vélemény mini notebook tapasztalat használat netbook vye s18

A bejegyzés trackback címe:

https://tapasztalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr29825507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Urusey 2010.09.27. 18:04:59

Szervusz! nekem is ijen netbookom van és nem tudom h lehet rá feltenni a windowsot mert nem sikerült bármit is próbáltam.Kérlek segíts:) olvastam h majd írsz erről is de nem találtam ezzel kapcsolatos bejegyzést:) Válaszod előre is köszönöm:
Urusey

HasznosMano 2010.09.29. 13:47:03

@Urusey:
Szia, ez sajnos nem annyira egyszerű. Ugye alapból vagy egy usb-s optikai drivera van szükséged ami azért nem mindenkinél van a fiókban, vagy egy usb pendrive-ot kell megcsinálnod ugy mintha CD lenne és erről telepíted fel a XP-t.
Ide rakok egy linket én ez alapján csináltam meg azt az USB-t amiről fel tudtam telepíteni.
www.eeeguides.com/2007/11/installing-windows-xp-from-usb-thumb.html

Az USB-s cd rommal én szivtam nem akarta felismerni, de ha van egy ilyened akkor elvileg azzal könnyebb.
Remélem tudtam segíteni.
süti beállítások módosítása