HTML

Hasznos dolgok

Főleg olyan dolgokról szeretnék irni, amik saját tapasztalataimon alapulnak. Lesznek itt a tervek szerint tesztek, receptek, stb

Friss topikok

Linkblog

Ubuntu 8.10 (Interpid) frissítés Ubuntu 9.04 (jaunty)

2009.04.30. 10:51 HasznosMano

Miért is

 

Kezdeném azzal, hogy eddig is kacsintgattam a linux felé mert valahogy biztonságosabbnak és emelett szabadabbnak éreztem mint a Windows megoldását. Hozzátenném egyben, hogy először persze biztonsági okokból amire később rátérek, a windows is fenn volt a gépemen. Erre azért volt szükség mert alapvetően a munkahelyemen mint a munkahelyek nagy többségénél Windows-t és ahhoz szorosan kötödő szoftverkörnyzetet használunk. Azért hogy kitapasztaljam, hogy mégis mi az amit ki lehet hozni a linuxból először kellett találnom egy olyan disztribuciót ami a legkevesebb gonddal kecsegtet. Nos mivel régebben már használtam az Ubuntut gondoltam belevágog.

Ubuntu 8.10 az Xp mellett

 

A telepítés nekem semmilyen gondot nem okozott az összes hardver elemet egyből felismerte és tudta is használni. Voltak persze apróbb gondok hogy például a bluetooth sztereó fülesemet nem tudtam összehozni a géppel, illetve össze tudtam hozni , csak éppen hangot nem sikerült rá küldeni. De nem hiszem, hogy ez egy olyan hiba aminek megléte mellett ne lehetne használni teljes értékűen ezt a nagyszerű rendszert. A gép mert talán ez is fontos egy Lenovo N200 3000 (079) B8G típusú notebook 2,5G ram 1,8 G processzor a többi nem igen lényeges. Tehát csináltam egy külön particiót és arra feltelepítettem az Ubuntut, a grub menüt természetesen létrehozta és így akármikor lehetett váltani a két rendszer között.

Az Ubuntu 8.10-nek megvan még az a nagyon kellemes tulajdonsága, hogy a Windowson belül mint egy programot is fel lehet telepíteni, nem nagyon értem, hogy van megoldva, de gondolom valamiféle Virtuális meghajtóként defiálja a könyvtárat ahova települ és ezen módzser segítségével akármikor elindithatjuk a rendszert. Én azért nem ezt választottam mert azért akármennyire is jó a Linux meg az Ubuntu meg az összes disztibució de mivel ott felette a nagy testvér ezért teljes egészében nem tud kiteljesedni.

XP az Ubuntu 8.10 alatt

 

Igen-igen jól olvasod , még mindig ott volt a nagy kérdőjel, hogy mégis hogyan tudom mindezt használni az irodai környzetben ahol Microsoft outlook levelező rendszer van és egyéb olyan programok amik teljes egészében Windowsos környezetet igényelnek.

Ezelött használtam már a Vmware-t, de nem a szerver hanem a plyer változatot az is jó volt de bátran állíthatom, hogy a szerver változat is teljesít minden igényt amire nekem szükségem volt. Gyorsan hozzátenném, hogy játékgépet ezzel a módszerrel nem lehet készíteni erre nem alkalmas, de ha valakinek szüksége van az irodában a windowsra is , de szeretne kipróbálni valami mást annak egy remek alternatívát kínál ez a megoldás.

VMWare Server

 

Mindenekelőtt el kell látogatnunk a Vmware oldalára és ott a termékek között (products) meg keresni a Vmware server-t Látni fogjuk, hogy ingyen letölthető. Bizony ingyen, nem nem fognak kérni bankkártyát meg hitelkártyát sem sőt még a számlaszámodat sem kell megadni, azért ez elég biztató. Ami rettentően tetszetős, hogy ezzel a letöltéssel használhatjuk szinte az összes platform (Linux , Windows, Mac stb ). Igen van benne csapda, naná tényleg elhitted , hogy ingyen van ? Nos ezzel nem tévedtél mert ingyen van de regisztrálnod kell, meg kell adnod az email címed meg egy jelszót egy két kérdésre válaszolni és kész. Szerintem ezt a kockázatot nyugodtan vállald fel, annyi értelmetlen dologhoz megadod az email címed , itt is tedd meg nyugodtan.

Szólj hozzá!

Címkék: windows firefox xp frissítés ubuntu update upgrade vmware 8.10 9.04

A bejegyzés trackback címe:

https://tapasztalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr451095204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása